Det här med ekonomi

Ok, så jag råkar följa typ rätt så många av de stora bloggarna. När kan jag har börjat läsa bloggar egentligen? Typ något år sedan kanske? Jag har ju inte så mycket att göra då jag är 20 år, har inget arbete och studerar inte för tillfället. Men jag lider inte över det :)

Men till min poäng: det här med Foki och hennes ekonomi.
Helvete vad minsta lilla skapar kallabalik om Foki? Speciellt det där inlägget där hon skrev något om att det inte var lätt att få ekonomin ihop. Jösses vilka reaktioner... och nu så är det än en gång en hel del reaktioner på artikeln om henne i Aftonbladet. Folk verkar tycka att det är sjukt att hon brände 50.000 kr under två veckor i Japan. Hey, om jag också fick fickpengar av mina föräldrar så skulle jag gjort av med minst lika mycket. Det är liksom ingen idé att gå runt och vara grinig för att någon annan har det bättre. Det är så det är här i livet, finns alltid någon som har det bättre och någon som har det sämre. Och enligt mig så är 50.000 inte så mycket pengar ändå. Och det kommer från någon som just nu har inget i sin plånbok, bortsett från lite smuts och kvitton! Har en del på banken för jag vågar inte riktigt ha kontanter just nu i och med att jag inte vill göra av med pengar.
Är det bara jag som egentligen tycker att man inte borde lägga sig i andras ekonomi? Okej, det kanske jag gjorde nu, men det är mer eller mindre så att jag försvarar Foki på den här punkten.
Och 50.000 kr på två veckor? Imponerande, alltså... att det inte gick åt mer haha. Själv gjorde jag av med runt 20.000 kr förra året under två-tre dagar utomlands. Tack och adjöss till pengarna men man måste få unna sig själv iband ;)

Men, men. Antar att det inte är någon idé att ens ta upp sånt här egentligen. För vad än jag säger om saken så finns det alltid någon som har en annan åsikt. Men det är min blogg och jag är fri att skriva min åsikt.

Vad tycker ni? Är 50.000 sjuuukt mycket eller inte så mycket alls? :P

Kommentarer

Kommentera det otroligt näst intill fantastiska inlägget skrivet ovanför! Men kommentera gärna något relevant istället för att bara be mig kolla in din blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0